آشپزخانه نیلسون, دستور پخت گوشت آهو

طرز تهیه و دستور پخت استیک راسته آهو

طرز تهیه استیک راسته آهو

در بین تمام غذاهای گوشتی، استیک گوشت آهو می تواند یکی از بهترین غذاهایی باشد که یک فرد می تواند در وعده غذایی خود میل کند . این غذای خوشمزه را به راحتی می توانید در منزل تهیه و استفاده کنید. غذاهای لذیذ و لذیذ که همه به آن علاقه دارند.

البته می دانیم که خوردن گوشت قرمز فواید زیادی دارد. اما اگر یک استیک مستقیم روی میز دیدید، نمی توانید از خوردن آن صرف نظر کنید. غذاهای اشرافی و مجلل که بیشتر در سفره های مجلل می توانید ببینید.

طعم خاص و منحصر به فرد استیک باعث شده است که این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای گوشتی در جهان به حساب آید. در برخی کشورها ترجیح می دهند استیکی را که تهیه می کنند نیم پز باشد. در حالی که ما ایرانی ها همیشه غذاهای کاملا پخته را دوست داریم.

مواد لازم برای پخت استیک راسته گوشت آهو

استیک های گوشتی معمولاً روی گریل پخته می شوند. آنها را می توان روی اجاق گاز یا حتی در تابه تهیه کرد، اما بیشتر استیک ها به بهترین وجه روی اجاق گاز آماده می شوند.زیرا طعم خاص و طبیعی تری دارد.

طرز تهیه استیک راسته آهو

گوشت راسته آهو : 500 گرم

روغن گیاهی : به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

[wcirp posts=”2968″ name=”استیک راسته آهو”]

طرز تهیه استیک راسته آهو

برای پخت این غذا ابتدا باید گوشت را کمی بکوبید. چکش های مخصوصی برای کوبیدن گوشت وجود دارد که از یک طرف به صورت دانه و از طرف دیگر به صورت نخ برآمدگی دارد. با استفاده از این چکش می توانید خط را صاف و نازک کنید . لازم به ذکر است که این گوشت کملا لطیف و نرم است پس به مقدار خیلی کمی این کار را انجام دهید.

قطر گوشت باید حدود 2 سانتی متر باشد. بعد از آن مقداری نمک، فلفل و روغن روی گوشت بریزید تا استیک شما خوش طعم شود. اجازه دهید گوشت شما چند دقیقه در این حالت بماند.

در همین حین برای تهیه آن به سراغ گریل می روید و با گذاشتن زغال روی گریل آن را روشن می کنید. یک ماهیتابه بردارید و روی آن را با روغن زیتون چرب کنید. اصولاً برای پخت مستقیم استیک از کمی روغن استفاده می شود، زیرا گوشت آهو به محض اینکه روی اجاق قرار می گیرد آب آن می رود و در آب خودش می پزد.ماهیتابه را روی گریل قرار دهید و گوشت را به مدت 3 تا 5 دقیقه در تابه بگذارید. اگر دوست دارید استیکتان آبدار باشد، زودتر آن را از روی گریل بردارید. اما اگر دوست دارید استیک هایتان کبابی و ترد شوند، می توانید مدت زمان بیشتری آن را کبابی کنید.

توجه : گوشت آهو کاملا نرم و لطیف و مدت پخت آن بسیار کوتاه میباشد . 3 دقیقه برای پخت کافی میباشد

بعد از اینکه استیک به میزان دلخواه گریل شد، آن را در بشقاب دیگری قرار دهید و برش بزنید. روی آن را با سبزیجات مختلف تزئین کرده و سرو کنید.

زمان تقریبی برای تهیه استیک گوشت آهو تقریبا 5 دقیقه است. این غذا را می توانید برای ناهار یا شام خود تهیه و استفاده کنید.

نکته مهم در تهیه استیک با گوشت

این نکته را همیشه به خاطر بسپارید، هر زمان که قصد پخت استیک را داشتید، باید برای این غذا از گوشت آهو استفاده کنید.
حتی بعد از تمام شدن استیک آبدارتری خواهید داشت. در حالی که استیک راسته گوشت گوساله و گوسفند سفت و دیر حضم است.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *