دانشنامه نیلسون, درمانکده نیلسون

بهترین گوشت برای کم خونی

بهترین گوشت برای کم خونی

گوشت های قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند و همچنین گوشت های سفید مانند ماهی و مرغ منابع غذایی مفیدی برای کم خونی هستند. با این حال، گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی آهن است و در این مقاله به بررسی بهترین گوشت برای کم خونی میپردازیم

یکی از شایع ترین علل کم خونی کمبود آهن است. با کمبود آهن، بدن نمی تواند هموگلوبین کافی تولید کند، بنابراین گلبول های قرمز نمی توانند اکسیژن را به درستی به بافت های مختلف منتقل کنند. به همین دلیل علائم کم خونی مانند گیجی، احساس خستگی، کمبود اکسیژن و عدم عملکرد طبیعی مغز و سایر اندام ها بروز می کند که افراد را ملزم می کند به مصرف بهترین گوشت برای درمان کم خونی

بهترین گوشت برای درمان کم خونی

مهمترین علائم کم خونی

برای جلوگیری از علائم کم خونی، می توانید داروهایی مصرف کنید که به ساخت گلبول های قرمز در خون کمک می کنند. اما بهترین راه استفاده از بهترین گوشت برای کم خونی میباشد ، برای انتقال انواع ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین B12، اسید فولیک، آهن و غیره به بدن است تا خون سازی به طور طبیعی پیش برود، کمبود آهن را برطرف کرده و علت آن را از بین ببرد. از کم خونی به همین منظور بهترین صبحانه کم خونی را نیلسون معرفی می کنیم. بنابراین در ادامه به انواع غذاهای مضر برای کم خونی، بهترین گوشت برای کم خونی و معجون های کم خونی پرداخته ایم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
سرگیجه
سردرد روزانه
احساس ضعف و خستگی در طول روز
تغییر رنگ پوست
هیپوترمی کل بدن
احساس سردی دست و پا

چه چیزی برای کم خونی مفید است؟

اصلاح برنامه غذایی هفتگی افراد مبتلا به کم خونی اولین قدم در درمان محسوب می شود. کم خونی به رژیم غذایی غنی از آهن و سایر ویتامین های ضروری برای کمک به ساخت گلبول های قرمز و هموگلوبین نیاز دارد. بهترین گوشت برای کم خونی علاوه بر این، غذاهایی که به جذب بیشتر آهن در بدن کمک می کنند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
دو نوع آهن در غذا وجود دارد که عبارتند از:
1. آهن در گوشت و پروتئین هایی مانند غذاهای دریایی، مرغ و گوشت قرمز وجود دارد.
2. آهنی که در منابع غذایی گیاهی موجود است
البته باید بدانید که آهن گیاهی که از سبزیجات و سایر پروتئین های گیاهی به دست می آید به خوبی جذب نمی شود. بنابراین تامین آهن ما از این طریق بی ارزش است.

بهترین گوشت برای درمان کم خونی

گوشت قرمز

گوشت آهو منابع غذایی مفید برای کم خونی است . با این حال، بهترین گوشت برای کم خونی حاوی مقادیر زیادی آهن است. بنابراین مصرف گوشت قرمز همراه با سبزیجات و حبوبات یا میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند (مانند لیمو) به جذب بهتر آهن در بدن کمک می کند. علاوه بر این، تخم مرغ انواع پرندگان نیز منبع خوبی از آهن است.

گوشت آهو مغذی تر از گوشت گوسفند و گاو است

یک مطالعه متمرکز بر تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی گوشت آهو و گوشت گاو و گوسفند نشان داد که ارزش غذایی بالاتر از گاو است. به طور دقیق تر، میزان اسیدهای چرب غیراشباع n-3، یعنی میزان امگا-3، در این  پنج برابر بیشتر از گوشت گاو است! این مطالعه گوزن قرمز، آهو و گوشت گاو آبردین آنگوس و هلشتاین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

بدون چربی و خوش طعم

همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین گوشت برای درمان کم خونی چربی بسیار کمی دارد. آنقدر کم است که بسیاری از دستور العمل ها اضافه کردن چربی اضافی را برای دستیابی به بافت و طعم مطلوب توصیه می کنند. بسته به دستور پخت یا هر چیزی که دوست دارید می توانید روغن زیتون، بیکن یا پنیر اضافه کنید. در پایان، ما مطمئن هستیم که از غذای گوشت آهو ما لذت خواهید برد

گوشت آهو پرورش یافته ارگانیک نیلسون منبع عالی ویتامین B است

یک تکه 200 گرم گوشت آهو پخته شده، بدن شما را تامین می کند:
ویتامین B5 – 13.6٪
ویتامین B2 – 32.3٪
ویتامین B6 – 39.1٪
ویتامین B1 – 57.8٪
ویتامین B12 – 66.3٪
ویتامین B3 – 78.2٪

حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است
سرشار از اسید لینولئیک مزدوج است.
اسید لینولئیک مزدوج خانواده ای از اسیدها است که در لبنیات و فرآورده های گوشتی یافت می شود. دانشمندان بر این باورند که این اسیدها فواید ضد سرطانی دارند، با این حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که اسید لینولئیک ترکیبی تأثیر مثبتی بر سلامت انسان دارد.

بهترین گوشت برای درمان کم خونی

بهترین گوشت پرندگان برای درمان کم خونی

گوشت کبک

گوشت کبک خوشمزه، خوش طعم و سالم است. این گوشت کم چرب و پروتئین بالایی دارد و همچنین زود هضم می شود. این گوشت ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی مواد مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن و مقدار کمی گوگرد است. گوشت کبک که طبع گرم و خشکی دارد برای سلامت بدن و درمان برخی بیماری ها فواید و خواصی دارد.

بهترین گوشت سفید برای درمان کم خونی

ماهی سالمون نروژی
همانطور که می دانید ماهی دارای ویتامین ها، مواد معدنی و ارزش غذایی بی نظیری است. هر کدام از این ویتامین ها تاثیر مثبتی بر بدن دارند و سلامت آن را بهبود می بخشند. در زیر در مورد سه مورد از فواید و خواص این ماهی لذیذ صحبت خواهیم کرد تا بتوانید به تاثیرات آن بر بدن خود پی ببرید.

تقویت سیستم قلبی عروقی
ماهی قزل آلا سرشار از چربی های اشباع نشده است که یکی از مهمترین آنها امگا 3 است. این اسید چرب نقش کلیدی در سلامت قلب دارد و به همین دلیل از بسیاری از بیماری ها و مشکلات جلوگیری می کند. بنابراین، اگر عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی برای شما مهم است، حتما ماهی سالمون را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بهترین گوشت ماهی برای کم خونی

به کاهش وزن کمک می کند
امروزه اکثر مردم از رژیم های غذایی متفاوتی پیروی می کنند و به دنبال غذاهای خوشمزه اما کم کالری هستند. ماهی سالمون بهترین گزینه برای این کار است و به شدت توصیه می شود. دلیل این امر این است که این ماهی کم کالری است و افراد اغلب با 200 گرم آن احساس سیری می کنند. وقتی 200 گرم ماهی آزاد کبابی می خورید، حدود 234 کالری دریافت می کنید که برای کاهش وزن عالی است!

بهبود عملکرد مغز
اسیدهای چرب تاثیر بی نظیری بر عملکرد مغز دارند و به همین دلیل مصرف ماهی برای همه افراد به ویژه میانسالان بسیار توصیه می شود.اسیدهای چرب به ویژه امگا 3 از بیماری هایی مانند آلزایمر، افسردگی و ام اس پیشگیری کرده و حافظه را بهبود می بخشد.

غذاهای مضر برای کم خونی

برای درمان کم خونی بهتر است افراد مبتلا به کم خونی علاوه بر خوردن غذاهای خون ساز از خوردن غذاهای مضر برای کم خونی خودداری کنند. غذاهای مضر برای کم خونی شامل غلاتی مانند گندم، جو، چاودار و غیره است. . مصرف این غلات توسط افراد مبتلا به سلیاک باعث می شود که این افراد دچار کم خونی شوند. افراد مبتلا به کم خونی بهتر است از نوشابه، نسکافه، چای و … استفاده کنند.
کم خونی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند در انسان وجود داشته باشد. مصرف بهترین گوشت برای کم خونی می تواند کم خونی را بهبود دهد . در ادامه این بخش، لیستی از غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که باید از خوردن آنها پرهیز کنید زیرا کم خونی را بدتر می کنند. این احتمالات عبارتند از:

  • ریواس
  • جعفری
  • پیازچه
  • خرفه
  • برگ چغندر
  • تربچه
  • کلم
  • زردچوبه
  • جوش شیرین
  • بکینگ پودر
  • نوشابه
  • چای
  • قهوه
  • نسکافه
  • شکلات داغ
  • گندم
  • چاودار
  • اِسپِلت (گندم آلمانی)
  • جو
  • نان
  • پاستا
  • ماءالشعیر
  • نخود فرنگی
  • توفو
  • برنج
  • ذرت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *