دانشنامه نیلسون

فواید گوشت اردک

مضرات فواید خواص درمانی گوشت اردک ارگانیک

مضرات فواید خواص درمانی گوشت اردک ارگانیک

اردک پرنده‌ای از گروه ماکیان است. یکی از ویژگی‌های این پرنده سازگاری با محیط پیرامون خود است که موجب می‌شود، برای پرورش آن محدودیتی وجود نداشته باشد.

اردک بخاطر شرایط زیستی که دارد، بیشترین چربی را در نواحی زیرسینه و پوست خود دارد، این چربی‌ها برای مراقبت کردن اردک در برابر سرما است. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم بهتر است قبل از طبخ، پوست آن را جدا کنید.

گوشت اردک حاوی مقادیر بیشماری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد که در پیشگیری و درمان برخی بیمار‌ها موثر بوده است و همچنین برای رشد و تندرستی افراد سودمند است.

تا انتها ما را همراهی کنید و با فواید گوشت اردک و ارزش غذایی و همچنین مضرات این گوشت مغذی بیشتر آشنا شوید.

 

 

ارزش غذایی گوشت اردک

 

از فواید گوشت اردک می‌توان به ارزش غذایی بالایی که دارد اشاره کرد، اما این فواید فقط به مصرف گوشت این پرنده خلاصه نمی‌شود، بلکه تخم اردک و همینطور روغن و پر این پرنده نیز خواص زیادی دارد.

در رم باستان برای عایق سازی لباس ها و تشک ها از پر اردک استفاده می کردند.

در گذشته چینی‌ها در شالیزارهای خود برای مهار کردن آفتها و همچنین خرچنگ‌ها و ملخ‌ها  از اردک استفاده می‌کردند.

بسیاری از کشاورزان در آسیا همراه با کاشت برنج، اردک نیز پرورش می‌دادند و از این طریق به درآمد بیشتری دست می‌یافتند.

بیشترین قسمت مورد مصرف در گوشت اردک، ران‌ها و سینه این پرنده است. گوشت اردک دارای رنگ تیره‌ای نسبت به گوشت مرغ می‌باشد. همانطور که در مقاله گذشته با عنوان “طبع گوشت بوقلمون” گفته شد هر قدر که رنگ گوشت تیره‌تر باشد از کالری و چربی بیشتری برخوردار است.

چربی موجود در گوشت اردک از نوع چربی خوب می‌باشد که برای بدن فایده‌بخش است، اما توصیه می‌شود افرادی که دارای چربی و کلسترول بالایی هستند در مصرف این گوشت اعتدال داشته باشند و قبل از طبخ، پوست آن را جدا کرده و گوشت آن را آب پز نموده و میل کنند.

مضرات فواید خواص درمانی گوشت اردک ارگانیک

ارزش غذایی گوشت اردک در 100 گرم( همراه با پوست)

326 کیلو کالری انرژی
16 گرم پروتئین
28.6 گرم چربی
59 میلی‌گرم سدیم
240 میلی‌گرم پتاسیم
2 میلی‌گرم آهن
188 میلی‌گرم فسفر
15 میلی‌گرم کلسیم
5.1 میلی‌گرم نیاسین
2% روی
4% منیزیم
0.01 میلی‌گرم ویتامینB1
10% ویتامینB6
5% ویتامینB12
4% ویتامینA
13.7% اسید چرب غیر اشباع
35.7% اسید چرب اشباع

 

در صورتی که گوشت اردک را به صورت کباب شده مصرف می‌کنید میزان پروتئین آن 24 گرم و چربی آن 11 گرم می‌باشد.

چربی گوشت اردک در دمای 14 درجه سانتیگراد ذوب می‌شود که نسبت به دمای بدن بسیار پایین‌تر است سوخت و ساز به راحتی انجام شده و از بروز چاقی جلوگیری می‌کند.

مضرات فواید خواص درمانی گوشت اردک ارگانیک

خواص گوشت اردک

گوشت اردک خواص درمانی بیشماری دارد. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و…ارزش مصرف این گوشت را چندین برابر کرده است.

خواص گوشت اردک به میزانی است که به زنان باردار هم توصیه شده است که مصرف این گوشت را در برنامه غذایی خود بگنجانند، تا آهن مورد نیاز خود را تامین کنند.

آهن بدن از طریق مواد غذایی گیاهی و حیوانی تامین می‌شود.آهن هِم درپروتئین موجود در گوشت حیوانات وجود دارد، که عوامل ناسازگار باعث رسوب و ترکیب و جذب آهن نشده و جذب آن بسیار راحت‌تر بوده است و نسبت به مواد غذایی گیاهی جذب بالاتری دارد.

 

–  گوشت اردک حاوی مواد معدنی است که برای درمان سرفه و خشکی گلو مفید است.افرادی که دارای مشکل گرفتگی صدا هستند، برای بهبود این مشکل می‌توانند گوشت اردک مصرف کنند.

– گوشت اردک حاوی آهن هِم بسیاری است بخصوص در قسمت بال و جگر که برای درمان کم‌ خونی مناسب است همچنین مصرف این گوشت در دوران بارداری برای مادران بسیار سودمند است.

– ویتامین B3(نیاسین)موجود در گوشت اردک برای بیماران دیابتی مفید است زیرا میزان قند خون را ثابت نگه داشته و به سوخت و ساز انسولین کمک می‌کند.

– همچنین نیاسین موجود در گوشت این پرنده موجب پایین آوردن سطح کلسترول بد خون شده است و برای پیشگیری از بیماری قلبی بسیار موثر می‌باشد.

– اگر به ناراحتی کلیه دچار هستید، مصرف گوشت اردک به دلیل داشتن اسید لینولئیک برای حفاظت از کلیه ها فایده‌بخش است.

– برای کنترل تپش قلب می‌توانید گوشت این پرنده را مصرف کنید تا در آینده از انواع مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری کنید.

– مصرف گوشت اردک برای افرادی که در قوای جنسی خود دچار ضعف هستند سفارش شده است، مصرف مرتب این گوشت باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.

– از دیگر خواص گوشت اردک دارا بودن ویتامین B2 یا ریبوفلاوین می‌باشد که مانع از چرب شدن موها شده و از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث حفظ سلامت مو می‌شود.

– فسفر موجود در گوشت اردک برای سلامتی دندان ها و همینطور نیروبخشی به استخوان‌ها اثربخش است.

– گوشت این پرنده حاوی ویتامین B6 (پیریدوکسین) و ویتامین B12 (کوبالامین) است که در قوی شدن سیستم عصبی نقش بسزایی داشته است و همچنین با افزایش سوخت و ساز در بدن موجب دو چندان شدن اشتها می‌شود.

– وجود روی در این گوشت در سرعت بهبودی زخم‌ها موثر است.

– گوشت اردک حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد، مصرف منظم این گوشت باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها شده و برای پیشگیری از بیماری سرطان مفید است.

– گوشت اردک دارای مقادیری از سدیم می‌باشد که باعث کاهش فشار عصبی و گرفتگی عضله شده است همچنین به تقویت عضله و حفظ عملکرد آن کمک می‌کند.

– از فواید گوشت اردک وجود اسید پانتاتونیک می‌باشد که در سوخت و ساز چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها موثر بوده نقش بسزایی در آزاد کردن انرژی دارد.

– گوشت اردک حاوی ویتامین B1(تیامین) می‌باشد که باعث روان شدن گردش خون و تقویت سیستم عصبی می‌شود که برای توانایی مردان مفید است.

– همچنین مصرف گوشت اردک برای تقویت قوای جنسی بسیار موثر است.

 

مضرات فواید خواص درمانی گوشت اردک ارگانیک

مضرات مصرف گوشت اردک

 

در مصرف هر گونه مواد غذایی اگر تعادل رعایت نشود، آسیب‌ها و مضراتی به بدن وارد می‌شود، که به آن اشاره می‌کنیم.

–  گوشت اردک دارای مقادیری از چربی است، در صورت مصرف نامناسب از این گوشت، باعث بروز چاقی در افراد می‌شود.

– بالا رفتن کلسترول خون که با مصرف زیاد گوشت این پرنده ممکن است بروز کند، موجب بیماری‌های مختلفی نظیر بیماری قلبی و..می‌شود.

 

 

در پایان یادآوری می‌شود که قطعا بودن گوشت اردک در برنامه‌ی غذایتان باعث حفظ سلامتی شما می‌شود. خواص گوشت اردک به میزانی است که برای افراد در حال رشد و زنان باردارتوصیه شده است. 

این گوشت سرشار از پروتئین‌ها و ویتامین‌هایی می‌باشد که برای بدن سودمند بوده و در درمان و پیشگیری برخی از بیماری‌ها نظیر سرطان، بیماری کلیوی، قلبی و عروقی و… نقش مهمی دارد. 

افراد دارای چربی و کلسترول بالا در مصرف این گوشت با متخصص تغذیه مشورت کنند تا براساس شرایط جسمانی خود، میزان مصرف و نحوه طبخ را مشخص کنند. 

در این مقاله سعی شده است، اکثر خواص گوشت اردک عنوان شود، ولی بخاطر محدودیت‌های موجود در مقالات آتی به ادامه ی فواید گوشت اردک می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

 

گوشت اردک مانند سایر گوشت‌ها در صورت نداشتن شرایط مطلوب فاسد می‌شود. گوشت یخی در فروشگاه‌ها موجود است اما  فروشگاه نیلسون ارگانیک برای حفظ ارزش غذایی این گوشت خوش‌طعم، بصورت گرم و تازه در دسترس خریداران محترم قرار می‌دهد تا با مصرف گوشت سالم، بدن سالم داشته باشند. همین حالا می‌توانید گوشت اردک خود را با اطمینان خاطر سفارش دهید.

استاد سئو

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *