دانشنامه نیلسون, درمانکده نیلسون

گوشت قرقاول در بارداری

خواص قرقاول در بارداری

قرقاول یکی از گونه‌های پرنده‌ی بومی آسیا است. کسانیکه طعم گوشت قرقاول را چشیده اند معتقد هستند که گوشت بسیار لذیذ و خوش ‌طعمی دارد.

فواید گوشت قرقاول در بارداری برای بدن بسیار مفید و حیاتی است به این دلیل به همه‌ افراد توصیه می‌شود مصرف این گوشت را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

در این مطلب به موضوع طبع گوشت قرقاول و مصرف گوشت قرقاول در بارداری و برخی از خواص گوشت قرقاول می‌پردازیم.

[wcirp posts=”794″ name=”گوشت قرقاول تازه و ارگانیک”]

خواص گوشت قرقاول در بارداری

گوشت قرقاول در بارداری مانند گوشت کبک بسیار مفید بوده و خواص بیشماری دارد. از خواص گوشت قرقاول ، فسفر، سلنیوم و نیاسین می باشد.

100 گرم از قرقاول پخته شده حاوی 240 میلی گرم فسفر می باشد که این میزان فسفر 24 درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تامین می کند. فسفر و کلسیم در استحکام استخوان ها و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

گوشت قرقاول در بارداری کلسترول و چربی پایینی دارد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی مفید می‌باشد. این گوشت حاوی پتاسیم بوده و بهتر است، افرادی که دارای فشارخون بالا هستند در مصرف آن محتاط باشند.

در مقاله گذشته با عنوان “معرفی گوشت قرقاول” در مورد خواص و فواید گوشت قرقاول و اینکه گوشت قرقاول چه خاصیتی دارد مطالب جامع و مفیدی عنوان شده است که می‌توانید مطالعه بفرمایید.

خواص قرقاول در بارداری

طبع گوشت قرقاول

گوشت قرقاول در بارداری بسیار مفید است و مصرف این گوشت به همه ی افراد توصیه می شود. مصرف به اندازه این گوشت برای همه مزاج ها مناسب است و نیاز به مصلح ندارد. طبع گوشت قرقاول گرم و خشک است.

اگر طبع گرم دارید می توانید این وعده را با سرکه میل نمایید و اگر طبع سردی دارید، دارچین و فلفل مصلح خوبی برای این گوشت می باشند. بهتر است افراد قبل از مصرف مواد غذایی طبع بدن خود را بشناسند تا پس از مصرف دچار مشکل نشوند.

در مورد خواص محصولات دریایی در مقاله ای با عنوان”خواص میگو“مطالبی عنوان شده است، که هم‌اکنون می‌توانید مشاهده کنید.

لازم به توضیح است که در طب سنتی ایران برای از بین بردن مشکلات احتمالی هر یک از گوشت ها باید آن را همراه با افزودنی خاصی خورد یا آنها را داخل یک یا همه این ترکیب ها خواباند و بعد گوشت را پخت.

به این ترکیب ها اصطلاحا «مصلح» می گویند. برای هر نوع گوشت و البته مزاج مرتبط با آن نوعی مصلح وجود دارد. البته بعضی از آنها در بیشتر گوشت ها و مزاج ها مشترک هستند.

گوشت قرقاول در بارداری

در زمان بارداری، مادر در بدن خود، رشد و تغییراتی را مشاهده می‌کند. سرعت این تغییرات بسیار بوده به این خاطر یک رژیم متنوع و مغذی در برنامه غذایی مادر ضروری می‌باشد.

انتخاب غذاهایی که حاوی پروتئین و مواد معدنی هستند به سلامت مادر و فرزند کمک می‌کند. شما می‌توانید پروتئین مورد نیازتان را از منابعی همچون گوشت، سویا، حبوبات و…بدست آورید.

به مادران باردار توصیه نمی شود که در دوران بارداری به مقدار زیادی گوشت بخورند و دائما غذاهای کباب شده و گریل شده را در وعده های روزمره خود داشته باشند، اما با توجه به فواید گوشت، مصرف مقدار مناسب گوشت برای تمامی مادران باردار بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

گوشت باید به خوبی پخته شود و هیچ اثری از خون بر روی آن نباشد روی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است.

گوشت قرقاول در بارداری به خاطر محتوای کالری پایین اما پروتئین بالا، به عنوان یکی از جایگزین های گوشت مرغ استفاده می‌شود.

سوای اینکه گوشت قرقاول در بارداری سرشار از پروتئین و حاوی کالری کم است، در بردارنده‌ ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نیز هست که در گوشت مرغ یافت نمی‌شوند و جنین برای رشد و وزن گیری به این ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز ضروری دارد.

خواص گوشت قرقاول در بارداری

میزان پروتئین موجود در گوشت قرقاول در مقایسه با دیگر پرندگان 5 تا 15 درصد بیشتر است و انواع اسید آمینه ضروری در آن به وفور یافت می ‌‌شود.

به این خاطر گوشت قرقاول در بارداری می‌تواند تا حدودی مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز جنین و مادر را در کنار سایر مواد غذایی تامین کند.

دوره بارداری تجربه خاص و شگفت انگیزی در زنان می‌باشد. تجربه‌ای شیرین اما همراه با مشکلات متعدد که برای برخی از زنان باردار اتفاق می‌افتد مانند بی ‌خوابی، افسردگی و ناراحتی‌های روانی و…

گوشت قرقاول در بارداری برای مرتفع شدن مشکلاتی نظیر بی‌خوابی و ضعف اعصاب و ناراحتی‌های روانی می‌تواند مفید باشد.

از دیگر خواص گوشت قرقاول در بارداری نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم است و غنی از ویتامینهای ب1، ب6، ب12 می باشد.

وجود عناصر معدنی و ویتامینها در گوشت قرقاول در بارداری موجب شده است، برای ضعف اعصاب و بی خوابی داروی معجزه آسایی محسوب شود.

وجود مقدار زیادی از مواد معدنی در گوشت قرقاول نشان دهنده ي ارزش حیاتی آن است. املاح معدنی موجود در گوشت قرقاول در بارداری به خوبی جذب بدن می شود و به همین جهت در این زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می دهد.

گوشت قرقاول برای همه ي افراد اعم از کودک و سالمند و زنان باردار، غذایی سالم و سلامت بخش است.

زنان در زمان بارداری به آهن بیشتری نیاز دارند، زیرا حجم خون آن‌ها در حال افزایش است. سطح پایین آهن در اوایل و اواسط بارداری ممکن است موجب کم خونی و کمبود آهن شود که خطر زایمان زودرس و کم وزنی نوزاد در هنگام تولد را دو برابر می کند.‌

اغلب، برطرف نمودن نیاز بدن به آهن با رژیم غذایی مانند مصرف انواع گوشت‌ها از جمله گوشت قرقاول در بارداری که حاوی آهن، روی، سلنیوم و…می‌باشد، در کنار مکمل غذایی می تواند مفید باشد.

در پایان به این نکات اشاره می شود که گوشت قرقاول در بارداری حاوی پروتئین و مواد معدنی بسیاری می باشد و به دلیل دارا بودن خواص درمانی برای پیشگیری از بیماری هایی نظیر بی‌خوابی، افسردگی، قلبی-عروقی و همچنین برای تقویت حافظه و قوای جنسی توصیه می‌شود.

همچنین مصرف این گوشت قرقاول در بارداری می‌تواند تا حدودی مشکلاتی را که در این دوران مادران با آن مواجه هستند را مرتفع کند.

دقت شود که در خرید گوشت قرقاول دقت کافی را داشته باشید، تا با مصرف گوشت قرقاول در بارداری از تمامی خواص و فواید این گوشت ارزشمند بهره مند شوید.

همچنین جهت خرید و قیمت گوشت قرقاول ارگانیک می‌توانید به اپلیکیشن فروشگاه نیلسون ارگانیک مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *