آشپزخانه نیلسون, دستور پخت گوشت آهو

طرز تهیه و دستور پخت استیک استریپ آهو

طرز تهیه استیک استریپ

ممکن است بخواهید مناسبت های خاص را با غذاهای خوشمزه، مجلل و گران قیمت جشن بگیرید. استیک یکی از آن غذاهایی است که می تواند روزهای مهم زندگی شما را لذت بخش تر کند. اما برای خوردن یک استیک حرفه ای و خوشمزه لازم نیست به رستوران بروید. استیک را می توان به روش های مختلفی تهیه و سرو کرد. امروز با ما همراه باشید تا هنر پخت استیک را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک غذای رویایی را در خانه سرو کنید

steak strip pokht طرز تهیه و دستور پخت استیک استریپ آهو

موادلازم برای تهیه استیک استریپ آهو

استیک استریپ گوشت آهو 500 گرم
روغن زیتون
نمک دریا و فلفل سیاه تازه
4 حبه سیر، پوست کنده و له شده
3 قاشق غذاخوری کره
سس تابه
رزماری تازه، خرد شده

[wcirp posts=”2966″ name=”استیک استریپ آهو”]

دستور پخت استیک استریپ آهو

قبل از پخت استیک ها را به مدت 30 دقیقه روی پیشخوان قرار دهید. این اجازه می دهد تا حرارت داخلی به آرامی افزایش یابد و به گوشت اجازه می دهد تا راحت تر بپزد.
دو طرف استیک ها را با روغن زیتون مالیده و هر دو طرف را با نمک و فلفل مزه دار کنید. گریل خود را روشن کنید . به شما این امکان را می دهد که گریل در فضای باز را روی اجاق گاز قرار دهید.
گوشت را به تابه داغ اضافه کنید و بگذارید تا کاراملی شود. به مدت 3 تا 4 دقیقه از هر طرف یا تا زمانی که به میل شما پخته شود بپزید. برای استیک استریپ ، با دمای 125 درجه فارنهایت، متوسط ​​نادر تا 135 درجه فارنهایت، متوسط ​​تا 145 درجه فارنهایت، متوسط ​​خوب تا 155 درجه فارنهایت، خوب تا 160 درجه فارنهایت بپزید.کره و سیر را به تابه اضافه کنید و گوشت را چند بار بریزید.

توجه : گوشت آهو کاملا نرم و لطیف و مدت پخت آن بسیار کوتاه میباشد . 3 الی 5 دقیقه برای پخت کافی میباشد
گوشت را از بشقاب خارج کرده و روی آن را با فویل بپوشانید و در حین درست کردن سس اجازه دهید 5-10 دقیقه بماند.
استیک را به صورت نازک برش دهید،
رزماری خرد شده را اضافه کنید و سس را بپزید تا غلیظ شود. سیر را بردارید. سعی کنید ادویه ها را تنظیم کنید و آب آن را روی استیک برش داده شده بریزید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *