دانشنامه نیلسون, درمانکده نیلسون

بهترین گوشت برای درمان بیماران سرطانی

kam khooni3 بهترین گوشت برای درمان بیماران سرطانی

از آنجایی که برخی سرطان ها ناشی از رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی نامناسب است، می توان با اصلاح این موارد، این بیماری خطرناک را کنترل کرد. در این مقاله نگاهی دقیق به هر آنچه که باید در مورد درمان سرطان، تغذیه مناسب ، بهترین گوشت برای درمان بیماران سرطانی و مشکلات ناشی از درمان بدانید، خواهیم داشت.

سازمان بهداشت جهانی به تازگی تجزیه تحلیلی را منتشر کرده که نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده با احتمال ابتلا به سرطان در ارتباط است، اما ما به شما در دانشنامه نیلسون می گوییم این بدان معنا نیست که شما برای همیشه باید با برگرها و استیک‌ها خداحافظی کنید. نیلسون به شما یادآوری می کند شایعات پیرامون سرطان زا بودن گوشت قرمز کم نیست.

تاثیر گوشت قرمز بر سرطان در طب نوین

گوشت قرمز حاوی چندین عنصر سمی و ارگانیک است که می توان گفت دیوکسین مهمترین و سمی ترین آنهاست. بر اساس تحقیقات دانشمندان مختلف از سراسر جهان، این عنصر سمی باعث اختلال در عملکرد سلول های بدن می شود. و به همین دلیل یکی از مهم ترین عوامل ایجاد سرطان محسوب می شود.
و دلیل دیگری که برخی پزشکان به آن اشاره کرده اند «آمین های هتروسیکلیک» است که پس از کباب کردن گوشت قرمز تولید می شود. البته یک متهم دیگر هم وجود دارد و آن «ترکیبات نیتریت» است. البته این ترکیبات در خود گوشت نیست، بلکه اثر مواد نگهدارنده ای است که در کارخانه گوشت به گوشت قرمز اضافه می شود.
اما به نظر می رسد متهم دریغاری نیز در ایجاد سرطان نقش داشته باشد و آن ترکیب «هم» و «آهن» است. “هِم” جزء اصلی هموگلوبین و هموگلوبین جزء اصلی ساختار گلبول های قرمز است. اما مشکل زمانی به وجود می آید که این ماده با آهن (که یکی از مهم ترین مواد موجود در گوشت قرمز است) ترکیب شود، در آن زمان رشد سلول ها با مشکل مواجه شده و منجر به سرطان می شود.

بهترین گوشت برای درمان بیماران سرطانی

گوشت آهو بهترین گوشت قرمز برای پیشگیری از سرطان

گوشت آهو بهترین گوشت برای پیشگیری و حتی درمان سرطان است و در هیچ جای دنیا به مقدار زیاد مصرف نمی شود. بهترین گوشت برای درمان سرطان بسیار خوشمزه است و می توان گفت طعمی مشابه گوشت گاو و گوسفند دارد.
بهترین گوشت برای درمان سرطان بسیار مغذی است و حاوی موادی مانند ویتامین B3، ویتامین B6، کلسیم، منیزیم، پروتئین، سدیم، ویتامین B12 و چربی های سالم است. با توجه به این ترکیبات، گوشت آهو نسبت به سایر گوشت های قرمز که چربی زیادی دارند، سالم تر است. گوشت آهو به دلیل قوت آن برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود.

[wcirp posts=”3016″ name=”راسته آهو”]

جدول ارزش غذایی بهترین گوشت برای درمان سرطان

چربی: 32 گرم
کلسترول: 112 میلی گرم
پروتئین: 30 گرم
انرژی: 158 کیلوکالری
کلسیم: 7 میلی گرم
منیزیم: 24 میلی گرم
آهن: 4.5 میلی گرم
ویتامین ها: ویتامین ب3، ب6 و ب12
*مقادیر ذکر شده به ازای هر 100 گرم گوشت آهو است.

[wcirp posts=”3019″ name=”فیله آهو”]

خاصیت اسرار آمیز گوشت گوزن و آهو

1. از بیماری های کلیوی جلوگیری می کند.

بهترین گوشت برای درمان سرطان به دلیل داشتن ویتامین های B3، B6 و B12 در درمان بیماری های کلیوی بسیار موثر هستند. این مواد از تشکیل هموسیستئین در بدن جلوگیری می کنند. هموسیستئین سلول ها را از بین می برد و بسیاری از بافت ها را از بین می برد. اگر ویتامین B کافی باشد، می تواند با تشکیل هموسیستئین مبارزه کند.

2. سلامت استخوان

حتما شنیده اید که چربی اشباع شده در برخی از گوشت ها بسیار بد است و این کاملا درست است، اما چربی اشباع شده در گوشت گوزن و آهو چربی های خوبی هستند که برای سلامت استخوان ها مفید هستند. آهو همچنین سرشار از کلسیم است. اگر میزان کلسیم بدن کافی باشد می تواند از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری کند.

3. پیشگیری از کم خونی

بهترین گوشت برای درمان سرطان آهن نقش اساسی در تولید هموگلوبین و پیشگیری از کم خونی دارد. هموگلوبین برای انتقال اکسیژن در خون ضروری است و همچنین مسئول رنگ قرمز خون است. بدن همیشه باید هموگلوبین های جدیدی تولید کند تا جایگزین هموگلوبین های آسیب دیده قبلی شود. با مصرف گوشت گوزن می توانید آهن مورد نیاز بدن برای تولید هموگلوبین و جلوگیری از کم خونی و سایر بیماری های مرتبط را تامین کنید.

4. مناسب افراد دیابتی

همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین گوشت برای درمان سرطان دارای ویتامین B6 است که برای بیماران دیابتی بسیار مفید است و سطح قند خون آنها را تنظیم می کند. ویتامین B6 در تنظیم سطح کربوهیدرات در بدن موثر است و کربوهیدرات ها نیز نقش مهمی در کاهش قند خون دارند.

5. افزایش سرعت بازسازی سلولی

پروتئین خواص زیادی برای بدن دارد و یکی از این خواص تسریع روند بازسازی سلولی است. بازسازی سلولی فرآیند بسیار مهمی در بدن است، زیرا سلول های آسیب دیده یا بیمار بدن باید با سلول های سالم جایگزین شوند. گوشت قلیه و آهو پروتئین زیادی دارد و در صورت مصرف مداوم، روند بازسازی سلولی در بدن فرد سریعتر می شود و مثلاً وقتی قسمتی از بدنش آسیب می بیند، به سرعت بهبود می یابد.

6. تقویت سیستم ایمنی بدن

این ویژگی گوشت گوزن به دلیل چربی اشباع شده آن است. چربی اشباع شده همیشه چیز بدی نیست و در واقع می تواند به بدن کمک کند، اما باید بدانید که میزان این چربی در گوشت گوزن بسیار کم است. چربی های اشباع شده نقش بسزایی در افزایش قدرت و توانایی سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا دارند. علاوه بر اسیدهای چرب، سایر مواد موجود در گوشت گوزن مانند ویتامین های گروه B، آهن، کلسیم و منیزیم نیز برای سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

گوشت کبک ضد سرطانی قوی

خواص گوشت کبک شامل موارد زیادی است که به سلامت بدن کمک می کند و از بیماری های مختلف جلوگیری می کند. این گوشت به دلیل ارزش غذایی بالا، پروتئین فراوان و چربی کم، جایگزین مناسبی برای مرغ یا سایر گوشت های سفید خواهد بود. گوشت کبک خاصیتی ضد سرطانی فوق العاده داشته و می تواند از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کرده و عملکرد کلیه ها را بهبود بخشد.

[wcirp posts=”792″ name=”گوشت کبک تازه کشتار روز و ارگانیک”]

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *